وی با اشاره به اینکه از سال 89بحث تصرف و احداث جاده کمربندی در این باغ مطرح شد که با اجرای این پروژه 50هزار درخت و چندین هکتار از این باغ تخریب میشد، افزود: در همان سالها پس از آغاز بخشی از عملیات اجرایی و در پی اعتراضات کارشناسان و تشکلهای غیردولتی، کار به دستگاه قضایی کشیده و متوقف شد.
ابتکار با تأکید بر اینکه معمولا در پایان کار دولتها بیشترین جاهایی که مورد هجمه و صدمه قرار میگیرد، منابع طبیعی و محیطزیست است، افزود: انتظار داریم با توجه به درخواست کارشناسان و تشکلهای غیردولتی، دولت این پروژه را متوقف کرده و اجازه دهد تا دولت جدید در مورد اجرا یا عدماجرای آن تصمیمگیری کند.
وی با تأکید بر اینکه ارزش خدمات این باغ در بخش تنوع زیستی قطعا بالاتر از ارزش اقتصادی احداث این جاده است، گفت: بدیهی است این جاده را میتوان از مسیرهای دیگری عبور داد و یا در طرح آن بازنگری کرد. ابتکار تأکید کرد: تقاضاهایی نیز از سوی تشکلهای غیردولتی، فعالان و کارشناسان عرصه محیطزیست و منابع طبیعی از رئیسجمهور منتخب در این خصوص شده است تا درصورت امکان، اجرای این پروژه را از راههای مقتضی متوقف کند.